Konkurrensen mellan olika webbshops har ökat kraftigt de senaste åren. Oavsett om det gäller elektronikaffärer, modebutiker eller barnkläder så är konkurrensen online extrem. Därför är det otroligt viktigt att förmedla ditt budskap på ett enkelt och tydligt sätt, så att besökare som hamnar på din sida lätt kan navigera och hitta det de söker. I den här artikeln får du olika exempel på vad som fungerar och vi visa en sida som gör det bra.

Sidan vi fokuserar på är inkpro.se som säljer bläck och skrivarpatroner online. Webbshoppen har som mål att vara den ledande inom toner och bläck i Sverige

Ord som ”Godkänd av E-handelsfonden” är ord som verkligen tilltalar kunder. Förutom en bra metabeskrivning har Google ”belönat” inkpro.se med sidlänkar som är direktlänkar till flera av deras undersidor. Exempelvis Canon – Produkter – Epson – Brother. Sidlänkar är någonting som Google belönar sidor med om sökresultaten är riktigt bra och användbara för besökaren.

Bra kombination av grafik och text om bläckpatroner

Det är inte alltid den första sidan som besökaren landar på vid en sökning efter någonting speciellt. Eftersom deras sitebar innehållet 8 klara och tydliga meddelanden som uppmuntrar till köp på sidan, har inkpro.se valt att låta den återkomma på många av deras sidor. Överst reklamerar de med fina omdömmen på deras Trustpilot profil som har mer än 10 587 recensioner och ett Trustscore på 9 av 10! Dessutom reklamerar de med en gratis bläckpatron varje gång du handlar på inkpro.se. Och att få någonting gratis eller på köpet, det gillar alla potentiella kunder!

Besök sidan och värdera själv!

LÄMNA ETT SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here